Jak wynika z sondażu IBRiS dla Rzeczpospolitej, 66,2 proc. respondentów jest przeciwnych przesuwaniu wyborów samorządowych na 2024 rok.
Badani w większości są zdania, że zarówno wybory samorządowe, jak i parlamentarne powinny odbyć się w przewidzianym terminie.
Jedynie 9,3 proc. pytanych jest zwolennikami przeniesienia wyborów samorządowych na wiosnę 2024 roku.
9,7 proc. badanych uważa z kolei, że wybory parlamentarne powinny odbyć się wiosną 2023 (oznacza to skrócenie kadencji Sejmu), a wybory samorządowe powinny się odbyć jesienią 2023.
58 proc. osób określających się jako zwolennicy Zjednoczonej Prawicy, uważa, że nie ma uzasadnienia w przenoszeniu terminu wyborów. Z kolei wyborcy opozycji są jeszcze bardziej przekonani, że przenoszenie terminu wyborów nie ma sensu.
78 proc. popierających Koalicję Obywatelską, 81 proc. głosujących na Lewicę i 86 proc. głosujących na Konfederację – chce wyborów w planowanych pierwotnie terminach.
Sondaż przeprowadziła pracownia IBRiS na zlecenie Rzeczpospolitej, 17-18.06.2022, na grupie n=1000, metodą CATI.
Related posts
🤳 Globalna wartość rynku influencer marketingu szacowana jest już na 15 mld dolarów.
Nowi influencerzy są obecnie „tworzeni” przez wyspecjalizowane firmy, ba, istnieją całe „farmy influencerów” - komentuje @sylvcz w rozmowie z @kolodziej_agata.
https://t.co/mB1esqO5cm
🤳 Dla naszego wspólnego dobra powinniśmy influencerom narzucić określone reguły – po to, by zawsze można było w ich twórczości odróżnić reklamę od tego, co reklamą nie jest - mówi @sylvcz w rozmowie z @kolodziej_agata
https://t.co/cAifuKfW1i
O coraz bardziej nakręcanej przez influencerów gospodarce mistyfikacji rozmawiałyśmy z @kolodziej_agata.
Także w kampaniach wyborczych. https://t.co/EdGONlkdv6
🤳 Jak udowodnić influencerowi, że ma inne poglądy polityczne?
"... mamy do czynienia z wpływem influencerów na politykę i na postawy wyborców" - mówi Sylwia Czubkowska @sylvcz, redaktorka prowadząca Spider's Web+, w rozmowie z @kolodziej_agata.
https://t.co/mB1esqOD1U