Jak wynika z najnowszego sondażu United Surveys dla RMF FM i „Dziennika Gazety Prawnej” 68,1 proc. Polaków stara się unikać kupowania produktów marek, które nie wycofały się z rosyjskiego rynku.

Między innymi firmy Auchan, Leroy Merlin, Decathlon, Renault nie zdecydowały się na opuszczenie Rosji i wciąż zarabiają na tamtejszym rynku. Przedsiębiorstwa te funkcjonują także w naszym kraju, zatem konsumenci mogą zdecydować czy nadal chcą korzystać z ich towarów i usług.

Wczoraj koncern Nestle ogłosił, że jego działalność w Rosji została ograniczona do dostaw m.in. pokarmu dla dzieci czy specjalistycznych produktów odżywczych dla chorych.

Z najnowszego sondażu United Surveys wynika, że Polacy w większości starają się ograniczać kupowanie produktów marek, które nadal zarabiają na działalności w Rosji. Na pytanie, czy tak robią, odpowiedzi „zdecydowanie tak” udzieliło 46,3 proc. badanych, a „raczej tak” – 21,8 proc.

21,3 proc. badanych nie zmieniło swojego podejścia do kupowania w sklepach, które wciąż działają w Rosji. Zdania w tej sprawie nie ma 10,7 proc. pytanych.

Sondaż na zlecenie RMF FM I „Dziennika Gazety Prawnej” pracownia United Surveys przeprowadziła 18-19.03.2022 na próbie n=1000, metodą CAWI.